Bright Future Project
Within the scope of the project carried out in cooperation with Başkent University and Assembly of Turkish American Associations (ATAA), it is a content development project for those who want to learn Turkish and Turkish Culture online, especially the children of Turkish families living in the USA. Within the scope of the project, it is aimed to create content that supports learning for children and young people of different age groups who want to learn Turkish. More information is available on the project website.
Video Recodings of Past Events
- 2020 – Günce TV Program 26.03.2020
- 2020 – Eğitime Yolculuk TV Program 22.03.2020
- 2017 – Distance Education Workshop 29.11.2017
- 2016 – Distance Education and Computer Literacy (BTU) Course Orientation Meeting 09.2016
- 2015 – Günce TV Program 2015
- 2014 – Teknoloji Güncesi TV Program 2014
2020-2021 Academic Year
- DILET2020 -3rd International Conference on Distance Learning and Innovative Education Technologies 10-11.12.2020
- Moodle Training for Instructors 21-23.9.2020
- Introduction of Technologies Used in Distance Education in Başkent University (Moodle, Microsoft Teams) 16.09.2020
- Preparation Seminar for 2020-2021 Fall Semester in Distance Education 15.09.2020
- Meeting with Turkish Justice Academy about Distance Education Practices 26.12.2020
2019-2020 Academic Year
- ATAMER Seminar (Training on the Use of the Moodle System) 18.09.2019
2018-2019 Academic Year
- Instructor Training with Distance Education 09.02.2018
- New Moodle and Live-Lesson Training 25.09.2018
- Training of Instructors for Computer Literacy via Distance Education 05.02.2018
- Seminar for ATAMER Lecturers 18.09.2019
- Introduction of Moodle for ATAMER Lecturers 12.04.2018
- Training for ATAMER about Adobe Connect 08.02.2019
- DILET2018 – 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies 12.12.2018
2017-2018 Academic Year
- BTU100 Course Orientation Seminer 28.09.2017
- Adobe Connect Training for Instructors in Distance Education 22.09.2017
- SPSS/Amos Training for Academic Staff 01.08.2017
- Seminar for 2016-2017 Summer School Lecturers 3.07.2017
- Moodle Training for Instructors 28.03.2017
2016-2017 Academic Year
- BTU Course Orientation Seminar 29.09.16
- Seminer: Being an Instructor in Distance Education 23.09.16
- LMS – Moodle and Adobe Connect Training for Instructors in Distance Education 21.09.16
- Adobe Connect Training for Instructors in Distance Education 20.09.16
- Seminar on Content Development with Adobe Connect 19.09.16
- Video Development (Creating/Editing/Publishing) 18.05.16
- Using Moodle (Introduction/Course/Source) (Applied) 13.05.16
- Course Materials for Distance Education (Theoretical) 11.05.16
- LMS Training 20.01.16
- Masters’ of Banking and Finance Without Thesis (Distance Education)
- Masters’ of Business Management Without Thesis (Distance Education)
- Masters’ of Health Management Without Thesis (Distance Education)
- Masters’ of Capital Markets Without Thesis (Distance Education)
- Masters’ of Insurance and Risk Management Without Thesis (Distance Education)
2019-2020 Fall Semester
2020-2021 Spring Semester
2020-2021 Fall Semester
Geçmiş Etkinlik Video Kayıtları
2020 – Günce Programı İzlemek için Tıklayınız 26.03.2020 | |
2020 – Eğitime Yolculuk İzlemek için Tıklayınız 22.03.2020 | |
2017 – 1. Uzaktan Eğitim Çalıştayı İzlemek İçin Tıklayınız 29.11.2017 | |
2016 – Uzaktan Öğretim ile Bilgisayar Okuryazarlığı (BTU) Dersi Oryantasyon Toplantısı İzlemek için Tıklayınız 09.2016 | |
2015 – KanalB Günce Programı İzlemek için Tıklayınız 2015 | |
2014 – Teknoloji Güncesi Programı İzlemek için Tıklayınız 2014 |
2021-2022 Akademik Yılı
DİLET2022 4. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı 08-09.12.2022 |
DİLET2022 Konferans Hazırlıkları (Haftalık Toplantılar) – 05.10.2022 | |
OYS ve Dijital İçerik Çözümlerine Yönelik Tanıtım Toplantısı – 23.03.2022 | |
OYS geliştiren bir firma ile toplantı – 30.11.2021 | |
BUZEM Güz Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri Office 365&Microsoft Teams Eğitimi (Öğrencilere Yönelik) – 16.09.2021 | |
BUZEM Güz Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri Office 365&Microsoft Teams Eğitimi (Öğretim Elemanlarına Yönelik) – 16.09.2021 | |
BUZEM Güz Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri ÖYS-MOODLE Sistemi Kullanımı (Öğretim Elemanlarına Yönelik) – 15.09.2021 | |
BUZEM Güz Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri ÖYS-MOODLE Sistemi Kullanımı (Öğrencilere Yönelik) – 15.09.2021 | |
Microsoft Teams Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Program Açılması – 07.04.2021 | |
Çevrimiçi Sınav Uygulaması Çözümlerine Yönelik Özel Bir Firma İle Toplantı – 13.01.2021 |
2020-2021 Akademik Yılı
|
DILET2020 3. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı 10-11.12.2020 |
|
Öğretim Elemanlarına Yönelik Moodle Eğitimi 21-23.9.2020 |
|
Başkent Üniversitesi Uzaktan Öğretimde Kullanılan Teknolojilerin (Moodle,Microsoft Teams) Uygulamalı olarak Tanıtımı 16.09.2020 |
|
2020-2021 Güz Dönemi Uzaktan Eğitim Seminerlerine Hazırlık 15.09.2020 |
|
Türkiye Adalet Akademisi(Uzaktan Eğitim Uygulamaları Hakkında) 26.12.2020 |
2019-2020 Akademik Yılı
|
ATAMER semineri (Moodle sisteminin kullanımı üzerine eğitim semineri) 18.09.2019 |
2018-2019 Akademik Yılı
|
Uzaktan öğretim ile eğitmen eğitimi 09.02.2018 |
|
Yeni Moodle ve canlı ders eğitimi 25.09.2018 |
|
Uzaktan öğretim ile bilgisayar okuryazarlığı eğitmen eğitimi 05.02.2018 |
|
ATAMER öğretim elemanlarına seminer 18.09.2019 |
|
ATAMER Moodle Tanıtımı 12.04.2018 |
|
ATAMER Adobe Connect Eğitimi 08.02.2019 |
|
2. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı 12.12.2018 |
2017-2018 Akademik Yılı
|
1. Uzaktan Eğitim Çalıştayı 29.11.2017 | |
|
Uzaktan eğitimde ders verecek öğretim elemanlarına yönelik uygulamalı Adobe Connect eğitimi 22.09.2017 | |
|
Akademik personel için ” SPSS/Amos “ Programları Eğitimi 01.08.2017 | |
|
2016 – 2017 Yaz Öğretimi 3.07.2017 | |
|
Moodle Eğitimi 28.03.2017 |
|
BTU100 Dersi Oryantasyon 28.09.2017 |
2016-2017 Akademik Yılı
|
Btu Dersi Oryantasyon 29.09.2016 | |
|
Uzaktan eğitimde eğitmen olmak 23.09.2016 | |
|
Uzaktan eğitimde ders verecek öğretim elemanlarına ÖİYS – Moodle ve Adobe Connect uygulamaları eğitimi 21.09.2016 | |
|
Uzaktan eğitimde ders verecek öğretim elemanlarına yönelik uygulamalı Adobe Connect eğitimi 20.09.2016 | |
|
Adobe Connect içerik ve uygulamalarına yönelik genel tanıtım semineri 19.09.2016 | |
|
Video hazırlama ( oluşturma/düzeltme/yayımlama) (Uygulamalı) 18.05.2016 | |
|
Moodle kullanımı ( Giriş/Ders açma/Kaynak) (Uygulamalı) 13.05.2016 | |
|
Uzaktan eğitim ders materyalleri ( Teorik) 11.05.2016 | |
|
ÖİYS (Moodle) Eğitim Semineri 20.01.2016 | |
- 2023-2024 Akademik Yılı
2023-2024 Güz Dönemi 2023-2024 Bahar Dönemi - 2022-2023 Akademik Yılı
2022-2023 Güz Dönemi 2022-2023 Bahar Dönemi - 2021-2022 Akademik Yılı
2021-2022 Güz Dönemi 2021-2022 Bahar Dönemi - 2020-2021 Akademik Yılı
2020-2021 Güz Dönemi 2020-2021 Bahar Dönemi
Sıkça Sorulan Sorular
- ÖYS-Moodle sistemine giremiyorum? Ne yapmalıyım?
- Sistemin adresin kontrol ediniz, doğru adres: https://oys.baskent.edu.tr olmalıdır
- Sisteme girmek için Başkent Üniversitesi Öğrenci Hesabınızı kullanmalısınız. Detaylı bilgi için yukarıdaki kılavuza bakınız.
- Sistem şifreniz doğru olduğu halde kabul etmiyorsa, eğer şifrenizde Türkçe karakter varsa bunları içermeyen bir şifre değişikliği yapınız.
- Bir dersi ÖYS-Moodle’da bulamıyorum, sorun ne olabilir?
- Dersler ilgili akademik birim kategorileri (bölüm ve program sayfaları) altında öğretim elemanı tarafından açılmaktadır. Dersi bulamazsanız öncelikle doğru kategoride olduğunuzu kontrol edin. Kategoriden eminseniz, öğretim elemanı dersi henüz açmamış olabilir. Bu durumda öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.
- Dersin adını veya kodunu kullanarak Moodle ana sayfasında Ders Ara seçeneği ile arama yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında aynı dersin başka birimlerde ya da önceki yıllarda açılmış haline de ulaşmış olabilirsiniz, bunu kontrol ediniz.
- Dersi buldum ancak içerisine giremiyorum, sorun ne olabilir?
- Öğretim elemanı derse erişimi açmamış olabilir, durumu öğretim elemanına bildiriniz.
- Öğretim elemanı derse erişim için kayıt anahtarı (şifre) oluşturmuş olabilir, bu kayıt anahtarının size ulaştırılması gerekir. Eğer SMS ya da eposta ile sze ulaştırılmadıysa, yine öğretim elemanı ile iletişime geçip durumu bildiriniz.
- Canlı derse katılmak için ne yapmalıyım?
- Canlı dersin gün ve saati size öğretim elemanı tarafından SMS ya da eposta ile (Başkent eposta hesaplarınıza) iletilecektir. O gün ve saatte canlı yayına girmek için gerekli bağlantı adresi, ÖYS-Moodle sistemindeki dersin sayfasında, ya da SMS/eposta ile cep telefonunuza gönderilecektir.
- Canlı derse girmek için İnternete bağlı bir bilgisayar ya da mobil cihaz kullanmalısınız. Ayrıca kullanılacak canlı ders yazılımına göre ek yazılım kurmanız gerekebilir. Bu bilgiler her ders için farklılık gösterebilir, Bu konuda öğretim elemanından detaylı bilgi talep ediniz.
- Canlı ders gün ve saatinde katılmazsam ne olur?
- Canlı dersler kaydedilmekte olup, yine ÖYS-Moodle üzerinde bu kayıtlara erişim imkanı sunulacaktır.Bu kayıtlar ile ilgili sorularınızı öğretim elemanına iletiniz.
- Canlı dersler kaç saat sürecek?
- Canlı dersler farklı dersler için farklı saat sürebilir, bu konuda öğretim elemanından bilgi alınız.
Kısayollar
- Bankacılık ve Finans Tezsiz Yüksek Lisans Programı – Uzaktan Öğretim
- İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı – Uzaktan Öğretim
- Sağlık Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı – Uzaktan Öğretim
- Sermaye Piyasaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı – Uzaktan Öğretim
- Sigortacılık ve Risk Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı – Uzaktan Öğretim
. | BUZEM Müdürü Prof. Dr. Şeref MİRASYEDİOĞLU serefm@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 1190 |
. | BUZEM Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Emine CABI eminec@baskent.edu.tr (312) 246 66 66 / 6626 |
. | BUZEM Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Halil ERSOY hersoy@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 2248 |
. | Eğitim Destek Uzmanı Ahmet AKDERE akdere@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 6849 |
. | Sekreter Ecem KOÇ ecemkoc@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 1190 |
Yönetim Kurulu
Prof. Dr.Şeref Mirasyedioğlu
Prof. Dr.Sadegül Akbaba Altun
Prof. Dr.Serpil Cula
Prof. Dr.Cenk Sözen
Doç. Dr.Emine Cabı
Doç. Dr. Mustafa Sert
Dr. Öğr.Üyesi Halil Ersoy
ÖYS-Moodle | ||
Öğrenciler için Genel Moodle Kullanım Kılavuzu (23 Eylül 2020)* | ||
ÖYS Sistemine Giriş ve Derslere Kayıt Olma – 22 Eylül 2020* | ||
Ödev Gönderme – 22 Eylül 2020* | ||
Sınava katılma – 22 Eylül 2020* |
Sıkça Sorulan Sorular
- ÖYS-Moodle sistemine giremiyorum? Ne yapmalıyım?
- Sistemin adresin ko trol ediniz, doğru adres: https://oys.baskent.edu.tr olmalıdır
- Sisteme girmek için Başkent Üniversitesi Öğrenci Hesabınızı kullanmalısınız. Detaylı bilgi için yukarıdaki kılavuza bakınız.
- Sistem şifreniz doğru olduğu halde kabul etmiyorsa, eğer şifrenizde Türkçe karakter varsa bunları içermeyen bir şifre değişikliği yapınız.
- Bir dersi ÖYS-Moodle’da bulamıyorum, sorun ne olabilir?
- Dersler ilgili akademik birim kategorileri (bölüm ve program sayfaları) altında öğretim elemanı tarafından açılmaktadır. Dersi bulamazsanız öncelikle doğru kategoride olduğunuzu kontrol edin. Kategoriden eminseniz, öğretim elemanı dersi henüz açmamış olabilir. Bu durumda öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.
- Dersin adını veya kodunu kullanarak Moodle ana sayfasında Ders Ara seçeneği ile arama yapabilirsiniz. Arama sonuçlarında aynı dersin başka birimlerde ya da önceki yıllarda açılmış haline de ulaşmış olabilirsiniz, bunu kontrol ediniz.
- Dersi buldum ancak içerisine giremiyorum, sorun ne olabilir?
- Öğretim elemanı derse erişimi açmamış olabilir, durumu öğretim elemanına bildiriniz.
- Öğretim elemanı derse erişim için kayıt anahtarı (şifre) oluşturmuş olabilir, bu kayıt anahtarının size ulaştırılması gerekir. Eğer SMS ya da eposta ile sze ulaştırılmadıysa, yine öğretim elemanı ile iletişime geçip durumu bildiriniz.
- Canlı derse katılmak için ne yapmalıyım?
- Canlı dersin gün ve saati size öğretim elemanı tarafından SMS ya da eposta ile (Başkent eposta hesaplarınıza) iletilecektir. O gün ve saatte canlı yayına girmek için gerekli bağlantı adresi, ÖYS-Moodle sistemindeki dersin sayfasında, ya da SMS/eposta ile cep telefonunuza gönderilecektir.
- Canlı derse girmek için İnternete bağlı bir bilgisayar ya da mobil cihaz kullanmalısınız. Ayrıca kullanılacak canlı ders yazılımına göre ek yazılım kurmanız gerekebilir. Bu bilgiler her ders için farklılık gösterebilir, Bu konuda öğretim elemanından detaylı bilgi talep ediniz.
- Canlı ders gün ve saatinde katılmazsam ne olur?
- Canlı dersler kaydedilmekte olup, yine ÖYS-Moodle üzerinde bu kayıtlara erişim imkanı sunulacaktır.Bu kayıtlar ile ilgili sorularınızı öğretim elemanına iletiniz.
- Canlı dersler kaç saat sürecek?
- Canlı dersler farklı dersler için farklı saat sürebilir, bu konuda öğretim elemanından bilgi alınız.
Kısayollar
Uzaktan Öğretim Uygulama Esasları | ||
Başkent Üniversitesi Uzaktan Öğretim Geçici Uygulama Esasları (20 Mart 2020) | ||
Uzaktan Öğretimde Görevler, Sorumluluklar ve Ders İçeriklerinin Tasarımı |
Teknik Destek Kılavuz ve Videoları – Eylül 2020
Yardım belgelerini açmak için bilgisayarınızda PDF okuyucu olmalıdır. Eğer yoksa ücretsiz olarak kullanılabilen Adobe Acrobat Reader‘ı kullanabilirsiniz.
Bright Future Projesi
Başkent Üniversitesi ile Assembly of Turkish American Associations işbirliğinde yürütülen proje kapsamında, başta ABD’de yaşayan Türk ailelerin çocukları olmak üzere, Türkçeyi ve Türk Kültürünü çevrimiçi ortamdan öğrenmek isteyenlere yönelik içerik geliştirme projesidir. Proje kapsamında Türkçeyi öğrenmek isteyen farklı yaş grubundaki çocuk ve gençlere yönelik öğrenmeyi destekleyici içerik oluşturulması amaçlanmıştır. Proje web sitesinden daha fazla bilgi edinilebilir.
Sayın öğretim elemanlarımız
Tabloda dersleri görünen Öğretim elemanlarımızın;
- Canlı yayın bağlantılarını ÖİYS-Moodle’daki ders sayfalarına eklemeleri,
- Canlı yayın gün ve saatini öğrencilerine SMS ile bildirmelerini,
- Canlı dersleri gün ve saatinde gerçekleştirmeleri gerekmektedir.
- Kullanılacak sistemin öğrenciden ücret talep etmemesi, öğrenciye kullanım desteğinin bulunması,
- Kullanılacak sistemdeki canlı dersin gün ve saatinin ÖİYS-Moodle üzerinde öğrencilere bildirilmesi,
- Kullanılacak sistemin öğretim elemanı ve öğrenciyi görüntü ve sesli biçimde eş zamanlı olarak İnternet üzerinden bir araya getirmesi,
- Kullanılacak sisteme ÖİYS-Moodle içerisinde bağlantı konulması,
- Kullanılacak sistemin canlı yayınları kayıt altına alması ve bu kaydın ÖİYS-Moodle üzerinden bağlantısı ile öğrencilere sunulması (Videoların ÖİYS-Moodle’a yüklenmesi yerine, başka yerlerde tutulup sadece bağlantılarının konulması önerilmektedir)
- Kullanılacak sistem ile yürütülen canlı derslerde, öğrenci ve eğitmenin katılım raporunun öğretim elemanında saklanması.
Atatürk’s Principles and The History of Turkish Republic Course (ATA) is a compulsory course for the undergraduate and vocational high school students. Since the fall semester in 2019-2020, it has being given via distance education method.
For more information about the course, please visit the ATA Coordinator web site: http://ata.baskent.edu.tr
ATA kodlu Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi , 2019-2020 Güz döneminden itibaren tamamen uzaktan öğretim yoluyla verilen zorunlu bir derstir. Ön lisans ve lisans düzeyindeki tüm programlarda öğrencilerinin alması gereken bir derstir.
Ders Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Uzaktan Öğretim Koordinatörlüğü tarafından koordine edilmekte, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (BUZEM) tarafından sunulan uzaktan öğretim sistemi üzerinden verilmektedir.
Ders hakkında detaylı bilgiye ata.baskent.edu.tr adresinden ulaşılabilir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Uzaktan Öğretim Koordinatörlüğü |
- Koordinatörlük web sitesi: http://ata.baskent.edu.tr/
Eski Moodle Sistemine Yönelik Videolar | ||
1. Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi (Moodle) Nedir? (Eski)
|
Telefon |
|
2. Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemine Nasıl Giriş Yapılır? (Eski)
|
E-posta |
|
3.Öğretim ve İçerik Yönetim Sisteminde Derslere kayıt olma (Eski)
|
Kısayollar | |
4.Öğretim ve İçerik Yönetim Sisteminde Ders notlarına ve kaynaklara erişim (Eski)
|
||
5. ÖİYS’de ödevlerin tamamlanması, gönderilmesi (Eski)
|
||
6. ÖİYS’de forumlar nasıl oluşturulur? (Eski)
|
Directives are presented in Turkish here.
Distance Education System is a web based platform for instructors and students engaging in a distance education activities. It includes to sub-systems integrated to each other.
Learning and Content Management System – MOODLE
- Presenting Course Outline and Syllabous
- Course Materials
- Video Tutorials
- Presentations
- Reading Resources
- Self Evaluation Quesationnaires
- Assignments
- Formus
- Links to Video Conference Rooms for Virtual Live-Lessons
- Archives of Video Conferences
For students and instructors, their user account given by Başkent University is required for logging and enrolling the courses at Moodle. Click here to enter Moodle.
Video Conference System – Adobe Connect
- Virtual live-lessons via Internet
- Archiving live lessons and accessing those archivies
- Reporting virtual live-lessons logs
Entering a virtual live-lesson is possible through course pages at Moodle system mentioned above.
English content will be here soon….
Programs
Institute of Social Sciences
- Master in Banking and Finance without Thesis (Distance Education)
- Master of Business Administration Wthout Thesis (Distance Education)
- Master in Healthcare Management without Thesis (Distance Learning)
- Master in Capital Markets without Thesis (Distance Education)
- Master in Insurance and Risk Management without Thesis (Distance Learning)
Institute of Educational Sciences
Regulations are given in Turkish here.
|
|
|
|
|
|
Foundation
Başkent University Distance Education Research and Application Center was established in December 8th, 2011. The Center conducts implications regarding distance education, deliverance of different academic programs via distance education techniques and Technologies, practical and theoretical research in this field and the sharing of this research.
Mission
The centre bears an active and effective role in reaching a wide audiance by its education eliminating time/place limitations using life-long learning philosophy with the courses provided. Our mission is;
- To provide pedagogical and technological support for units in planning, developing and implementing programs pertaining programs that are conducted with distance education in the university;
- To establish information flow and coordination betweeen different units of the university that take role in distance education implementations;
- To provide in-service training programs for faculty and administrative members who will participate in developing content and conducting distance education;
- To plan and support the efficient usage of the current distance education framework in different projects related to distance education activities.
Vision
Our vision is to enhance the quality and quantity of applications of distance education applications with regard to educational demands and innovations in information and technology in our country and the world within the scope of that these innovations provide to educational field; for the purpose of enhancing efficiency to provide pedagogical, technological and developmental support for the stakeholders in transforming formal education courses into distance education without compromising the learning objectives.
Values
Cooperation: The faculty member actualizes coordination between different units and participants that work in distance education processes.
Flexibility: The faculty member in distance education is sensible with regard to the needs and expectations of the university and the students and plans and organizes accordingly.
Creativity: The faculty member has an approach that adopts discovery and forward-looking solutions, implements new approaches in active learning environments and carries the gained experiences to the future
Integrity: The faculty member is responsible, transparent and participatory.
Sharing : The activites directed towards sharing and transfer of information are supported. Discussion environment for sharing studies and suggestions about usage of distance education Technologies and pedagogy is created.
Research Area
As center, one of our mission is to do scientific research in distance education field and share this research. In this scope, we are doing research primarily but not limited to the following topics:
- Contemporary technologies in distance education
- The perspectives of students and teachers in distance education
- The legislation for founding distance education program in our country
- The arrangement of institutions towards found distance education programs.
- The preparations and roles of teachers in distance education
- Content development and standards for distance education
- Design principles for educational materials
- Student-teacher communication in distance education
. | Prof. Dr. Şeref MİRASYEDİOĞLU Director serefm@baskent.edu.tr0312 246 6666/6622 |
. | Doç. Dr. Emine CABI Assistant Director eminec@baskent.edu.tr0 (312) 246 66 66 / 6626 |
. | Üyesi Halil ERSOY Assistant Director hersoy@baskent.edu.tr0312 246 6666 / 2248 |
. | Ahmet AKDERE Education Support Specialist akdere@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 6849 |
. | Cemre Nur EZGİ Content Development Specialist cnurezgi@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 5194 |
. | Ecem KOÇ Secretary ecemkoc@baskent.edu.tr (312) 246 6666 / 5194 |
.
Board of Directors
Prof. Dr. Şeref Mirasyedioğlu
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun
Prof. Dr. Serpil Cula
Prof. Dr. Cenk Sözen
Assoc. Prof. Dr .Emine Cabı
Assoc. Prof. Dr. Mustafa Sert
Asisst. Prof. Dr. Halil Ersoy
English content will be here soon…
- Online Support Request Form
- Virtual Classroom Request Form
- Distance Education Institution Information Form
- Course Content and Design Evaluation Form in DE
- Course and Instructor Evaluation Form in DE
- Course Status Declaration Form – 2020-2021 Fall Semester
- Instructors’ Opinion Form at the End of Semester – 2020-2021 Fall Semester
- Instructors’ Opinion Form at the End of Semester – 2020-2021 Spring Semster
- Students’ Opinions Formu at the End of Semster – 2020-2021 Fall Semster
- BUZEM Preparation Seminar at Fall Semester about Distance Education Applications and Technologies: LMS For Students – 15.09.2021
- BUZEM Preparation Seminar at Fall Semester about Distance Education Applications and Technologies : LMS For Instructors – 15.09.2021
- BUZEM Preparation Seminar at Fall Semester about Distance Education Applications and Technologies : Office365 & Microsoft Teams For Students – 16.09.2021
- BUZEM Preparation Seminar at Fall Semester about Distance Education Applications and Technologies : Office365 & Microsoft Teams For Instructors – 16.09.2021
English content will be here soon…
LMS (ÖYS) Students Login: https://oys.baskent.edu.tr
Microsoft Teams Guide for Başkent University Student (Turkish)
Telephone
- +90 (312) 246 66 66 >> 6849
E-mail
- buzem@baskent.edu.tr
Shortcuts
English content will be here soon…
English content will be here soon…
English content will be here soon…
Learning and Content Management System (Moodle) Guide for Instructors
Microsoft Teams Guides for Instructors
- Download Guide for MS Teams Overview as PDF (Turkish)
- Download Guide for Doing Meeting with Teams (Turkish)
Design and Development of Content in Distance Education
Live Support
- Tel: +90 312 246 66 66 / 6849
- E-mail: buzem@baskent.edu.tr
The guides above require a PDF reading application. If you need one, you can get it in Adobe Acrobat Reader web site.
ICT100 Computer Literacy is a compulsory course for most of the undergraduate students in diverse faculties. Since the fall semester in 2016, it has being given via distance education method.
For more information about the course, please visit the ICT Center (btu.baskent.edu.tr).
Information Technologies and Application Coordination Office
- Sınav İçin Bilgisayar Laboratuvarları Talep Tablosu
- Ders İçin Bilgisayar Laboratuvarları Talep Tablosu
- Çevrimiçi Destek Formu
- Sanal Sınıf Talep Formu
- Uzaktan Öğretim Bilgi Derleme Formu
- Uzaktan Öğretim Ders İçeriği Tasarımı Uygunluk Formu
- Uzaktan Öğretimde Ders ve Eğitmen Değerlendirme Formu
- Ders Durumları Bilgi Formu – 2020-2021 Güz Dönemi
- Eğitmen Görüşleri Bilgi Formu Dönem Sonu 2020-2021 Güz Dönemi
- Eğitmen Görüşleri Bilgi Formu Dönem Sonu 2020-2021 Bahar Dönemi
- Öğrenci Görüşleri Bilgi Formu Dönem Sonu 2020-2021 Güz Dönemi
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN ÖĞRETİM YÖNERGESİ
(Başkent Üniversitesi Senatosu’nun 25.07.2019 tarih ve 864 Sayılı Kararı ile kabul edilmiştir.)
https://www.baskent.edu.tr/belgeler/mevzuat/yonerge/uzaktan_ogretim_yonergesi.pdf
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı, Başkent Üniversitesi’nde önlisans, lisans ve yüksek lisans düzeyinde açılacak ve yürütülecek uzaktan öğretim programları ile örgün öğretimde uzaktan öğretim yoluyla verilecek derslere ve sertifika programlarına ilişkin genel ilke ve esasları belirlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu yönerge, Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 01/02/2013 tarihli toplantısında alınan kararla belirlenen “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarına”, 17/08/2015 tarih ve 29448 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Başkent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine”, 20/01/2017 tarih ve 29954 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Başkent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine” ve 8/12/2011 tarih ve 28136 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği’ne” dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu yönergede geçen;
a) Akademik Takvim: Başkent Üniversitesi önlisans, lisans ve lisansüstü Programları Akademik Takvimini,
b) BUZEM: Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’ni,
c) Ders Koordinatörü: Uzaktan öğretim ile yürütülen bir dersin ya da derslerin koordinasyonundan, ders içeriklerinin oluşturulmasından, derslerin yürütülmesinden, görevlendirme ve denetimlerin yapılmasından sorumlu öğretim elemanını,
ç) Üniversite: Başkent Üniversitesi’ni,
d) Rektör: Başkent Üniversitesi Rektörü’nü,
e) İlgili Birim: Üniversitede uzaktan öğretim programı ve dersleri yürüten Fakülte, Konservatuvar, Enstitü, Yüksekokul, Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Koordinatörlüğü,
f) Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi (ÖİYS): Başkent Üniversitesi’nin uzaktan öğretim program ve derslerinde öğretim elemanı ve öğrencilerin İnternet üzerinden ders içeriklerine ulaştıkları ve paylaştıkları eğitim öğretim web sitesini,
g) Canlı Ders: Öğretim elemanı ve öğrencilerin İnternet üzerinden görüntülü ve sesli biçimde işlenen, eş zamanlı ve karşılıklı iletişim sağlayabildikleri dersi,
ğ) Sanal Sınıf: Canlı derslerin İnternet üzerinden yapılabilmesi için kullanılan çevrimiçi ders ortamını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uzaktan Öğretim Programlarının ve Derslerinin Açılması
MADDE 4- (1) Uzaktan öğretim önlisans, lisans ve yüksek lisans programlarının açılması, BUZEM’den destek alınarak, ilgili birim tarafından Yükseköğretim Kurulu program açma esaslarına göre yapılır.
Uzaktan Öğretim ile Yürütülecek Ders Açma
MADDE 5- (1) Yükseköğretim Kurulunun “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarının” 6. maddesinin (c) fıkrasına göre; her yarıyılda eğitim öğretim dönemi başlamadan en geç dört hafta önce Üniversite senatosu tarafından uygun görülmesi ve Yükseköğretim Kurulu’na bildirilmesi halinde örgün öğretim programlarındaki derslerin en fazla %30’u uzaktan öğretim yoluyla verilebilir.
Ders İçeriklerinin Hazırlanması ve Uzaktan Öğretim Sistemine Yüklenmesi
Madde 6- (1) Yeni açılacak programların başvuru dosyasının hazırlanması aşamasında veya örgün öğretim programlarındaki uzaktan öğretim yoluyla verilecek derslerin tasarımında, her bir ders için, ilgili birim tarafından hazırlanan ders içeriğinin en az ilk dört haftalık bölümü, gerekli çevrimiçi ve çevrimdışı etkinliklerle birlikte, BUZEM tarafından geliştirilen “Uzaktan Öğretimde İçerik Geliştirme Kılavuzu’nda” belirtilen esaslara göre tasarlanıp geliştirilerek ÖİYS’ne yüklenerek erişilebilir duruma getirilir.
(2) Uzaktan öğretim yoluyla verilecek derslerin, içeriklerinin tasarımı, BUZEM tarafından geliştirilen “Uzaktan Öğretimde İçerik Geliştirme Kılavuzu’nda” belirtilen esaslara göre yapılır.
(3) Öğretim elemanlarının ÖİYS’nde ders açma ve içerik yükleme yetkisi, ilgili birim talebi üzerine BUZEM tarafından verilir.
(4) Hazırlanan ders içerikleri ÖİYS’ne yüklendikten sonra, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarına” uygunluğu BUZEM tarafından değerlendirilir ve uygun görülmesi durumunda erişime açılır. (5) Ders içerikleri, uygulanacağı haftadan en az bir ay önce tasarımı ve geliştirilmesi yapılarak ÖİYS üzerinde erişilebilir duruma getirilir.
Kontenjanlar
Madde 7- (1) Uzaktan öğretim yoluyla yürütülecek önlisans, lisans ve yüksek lisans programlarının kontenjanları, Yükseköğretim Kurulu tarafından öngörülen sayılara uygun olarak belirlenir.
Uzaktan Öğretim Programlarına Başvuru Koşulları, Öğrenci Kabulü ve Kayıtlar
Madde 8- (1) Yüksek lisans programlarında adaylarla yapılacak mülakatlar yüz yüze veya video konferans araçları ile uzaktan yapılabilir. Uzaktan yapılan mülakatlar ilgili birim tarafından kayıt altına alınır.
(2) Kesin kayıt hakkına sahip olan adaylar, Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde, kesin kayıt ve ders kaydı işlemlerini tamamlarlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uzaktan Öğretim Yoluyla Verilecek Derslerin Yürütülmesi
Öğrenci Sayıları ve Ders Sorumlularının Belirlenmesi
Madde 9- (1) Uzaktan öğretim yoluyla yürütülen derslerde bir şubedeki kayıtlı öğrenci sayısı ile öğretim elemanının yürütebileceği bir dersin şube sayısı, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarına” göre belirlenir.
Derslerin Yürütülmesi
Madde 10- (1) Uzaktan öğretim yoluyla yürütülen dersler, canlı ders (görüntülü ve sesli konferans) ve eş zamansız (e-posta, web sayfaları, forum, tartışma listeleri ve dosya paylaşım araçları gibi) iletişim araçları kullanılarak yapılır.
(2) Her yarıyılda açılacak dersler için ihtiyaç duyulan sanal sınıflar, ilgili birim tarafından “Sanal Sınıf Talep Formu” doldurularak dersler başlamadan 1 hafta öncesinde BUZEM’den talep edilir. Sanal sınıfların gün ve saatleri bu talepler dikkate alınarak BUZEM tarafından düzenlenir.
(3) Öğretim elemanı ilgili birim ve ders koordinatörünün uygun görüşü ile dönem başında derse kayıtlı öğrencilere ÖİYS’ne ve canlı derslere nasıl ve ne zaman erişecekleri konusunda eposta/kısa mesaj ve benzeri iletişim araçları ile ön bilgi verir.
(4) Öğretim elemanları ve öğrenciler ÖİYS’ne, Başkent Üniversitesi’nin kendilerine vermiş olduğu kullanıcı hesabı veya öğrenci numarası ve ilgili şifreyi kullanarak giriş yapabilirler.
(5) Canlı dersler, dönem başında belirlenen gün ve saatte her hafta öğretim elemanı ve öğrencilerin eşzamanlı olarak katıldıkları sanal sınıflarda yapılır.
(6) Canlı ders süreci öğretim elemanı tarafından kayıt edilir ve öğrencilerin daha sonra İnternet üzerinden erişebilmeleri için dersin ÖİYS’deki sayfasında yayınlanır. Canlı yayın kayıtları dönem boyunca ders notlarının açıklandığı tarihe kadar erişilebilir durumda tutulur.
(7) Her dönem sonunda uzaktan öğretim yoluyla verilen derslerin arşivi, yüz yüze verilen derslerde olduğu gibi öğretim elemanı tarafından hazırlanarak ilgili birime belirlenen tarihlerde teslim edilir.
(8) Dersin ÖİYS sayfasındaki dijital kaynakları, ölçme değerlendirme etkinlikleri, canlı ders kayıtları ve raporlarının, dönem sonunda ders notlarının açıklandığı tarihten sonra dijital arşivinin oluşturulması ve saklanması, ilgili birim veya öğretim elemanının sorumluluğundadır. Bu tarihten sonra teknik ihtiyaç duyulduğunda derslerin dijital içerikleri BUZEM tarafından ÖİYS’den silinebilir.
(9) Uzaktan öğretim derslerinin içeriklerinin uzaktan öğretim tekniklerine uygunluğu ve sürecin yürütülmesi, ilgili birim/ders koordinatörü ve BUZEM tarafından koordine edilir. İlgili birim tarafından talep edilmesi halinde, ÖİYS’ne yönelik öğretim elemanlarına ve öğrencilere BUZEM tarafından hizmet içi eğitim ve teknik destek verilir.
Derslere Kayıt ve Devam Zorunluluğu
Madde 11- (1) Öğrencilerin devam durumlarına ilişkin esaslar ilgili birimin yönetim kurulu tarafından belirlenir ve dönem başlamadan önce ders izlencesinde ve ÖİYS’deki tanımlı ders sayfalarından duyurulur.
(2) Uygulamanın ve gözetimli sınavların gerekli olduğu dersler için ilgili birim kararıyla önceden belirlenen tarihlerde öğrencinin talep edilen yerleşkeye gelmesi istenebilir. Bu tarihler dönem başında ilan edilir. Bu tür uygulamalarda devam durumu yine ilgili birim tarafından belirlenir.
Ölçme Değerlendirme
Madde 12- (1) Uzaktan öğretim yoluyla verilen tüm derslerde uygulanacak ölçme değerlendirme etkinlikleri “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslarının” 12. maddesine uygun biçimde yapılır.
Uzaktan Öğretimde Uyulması Gereken Etik Kuralları
Madde 13-(1) Uzaktan öğretim yoluyla verilen derslerin ÖİYS’deki tüm dijital kaynakları, canlı ders kayıtları ve raporlarının, aksi belirtilmediği sürece ilgili öğretim elemanı veya elemanlarının izni dışında kullanılması, kopyalanması, çoğaltılması, yayınlanması, değiştirilmesi, dağıtılması ve/veya satışı yapılamaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 14- (1) Bu yönergede yer almayan konularda, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Yönetmeliklerin ilgili maddeleri geçerlidir. Hakkında hüküm bulunmayan konularda Yükseköğretim Kurulu, Senato ve ilgili akademik birimlerin yönetim kurul kararları uygulanır.
Yürürlük
Madde 15- (1) Bu yönerge Başkent Üniversitesi Senatosunca onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 16- (1) Bu yönerge hükümlerini Başkent Üniversitesi Rektörü yürütür.
Uzaktan Öğretim Uygulama Esasları | ||
Başkent Üniversitesi Uzaktan Öğretim Geçici Uygulama Esasları (28 Mart 2022) | ||
Uzaktan Öğretimde Görevler, Sorumluluklar ve Ders İçeriklerinin Tasarımı |
Teknik Destek Kılavuz ve Videoları
Yardım belgelerini açmak için bilgisayarınızda PDF okuyucu olmalıdır. Eğer yoksa ücretsiz olarak kullanılabilen Adobe Acrobat Reader‘ı kullanabilirsiniz.
- Moodle ile Sınav ve Ödev Hazırlama dokümanını indirmek için tıklayınız.
Uzaktan öğretim sistemi, akademik programlarda öğrencilerin ve öğretim elemanlarının eğitim ve öğretim etkinliklerini yerine getirebilmeleri için gerekli olan web tabanlı sistemdir.
Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi – MOODLE
- Dönemlik Ders Programı ve İzlence
- Ders Materyalleri
- Ders Anlatım Videoları
- Sunumlar
- Okuma Materyalleri
- Kendini Değerlendirme Soruları
- Ödevler
- Tartışma Listeleri
- Canlı Ders Saatlerinde Sanal Video Konferans Odalarına Bağlantılar
- Arşivlenmiş Canlı Derslerin İzlenmesi için Bağlantılar
Öğrenci ve öğretim elemanları için Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemine (ÖİYS) giriş, Başkent Üniversitesi’nce kendilerine verilen kullanıcı adı ve şifre ile mümkündür. Giriş için tıklayınız.
Video Konferans Sistemi – Microsoft Teams
- İnternet Üzerinden Canlı Ders İşleme
- Canlı Derslerin Arşivlenmesi ve Arşivlerin Yayınlanması
- Canlı Derslerin Raporlanması
BTU100 Bilgisayar Okuryazarlığı
Kuruluş
Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi 8 Aralık 2011 tarihinde resmi olarak kurulmuştur. Merkez uzaktan öğretim ile ilgili uygulamalar yapmak, farklı akademik programların uzaktan öğretim teknik ve teknolojileri ile verilmesini sağlamak, bu alanda teorik ve uygulamalı araştırmalar yapmak ve bu çalışmaları paylaşmak üzere çalışmalarını yürütmektedir.
Misyonumuz
Merkez, Başkent Üniversitesi bünyesinde verilen eğitimi ve öğretimi yaşam boyu öğrenme felsefesi ile zaman/mekân kısıtlamalarını ortadan kaldırarak uzaktan öğretim yoluyla geniş kitlelere ulaştırılmasında etkin ve aktif bir role sahiptir. Bu kapsamda misyonumuz;
- Üniversite bünyesinde uzaktan öğretim ile yürütülecek programların planlanması, uygulanması ve geliştirilmesi için gerekli uzaktan öğretime ilişkin pedagojik ve teknolojik desteği ilgili birimlere sağlamak;
- Uzaktan öğretim uygulamalarında rol alacak üniversitenin farklı birimleri arasında bilgi akışını sağlamak ve koordinasyonu kurmak;
- Uzaktan öğretim uygulamalarında görev alacak öğretim elemanları ve idari personele yönelik içerik geliştirme uzaktan öğretimi yürütme kapsamında hizmet-içi eğitimler vermek;
- Uzaktan öğretim faaliyetleri içeren farklı projelerde var olan uzaktan öğretim altyapısının verimli biçimde kullanılmasını sağlamak üzere planlama ve destek çalışmaları yapmaktır.
Vizyonumuz
Merkez vizyonumuz, üniversite bünyesinde yürütülen uzaktan öğretim uygulamalarının nicelik ve niteliklerinin ülkemizde ve dünyada ortaya çıkan öğretim taleplerine ve bilgi/iletişim teknolojilerindeki yeniliklerin eğitim alanına sunduğu imkânlar çerçevesinde arttırılmasını sağlamak; örgün öğretimde verimliliği arttırmak üzere var olan kimi derslerin öğrenim kazanımlarından ödün vermeden uzaktan öğretime dönüştürülmesi ve uygulanmasında paydaşlara pedagojik, teknolojik ve içerik geliştirme alanlarında destek sunmaktır.
Değerlerimiz
İşbirliği: Uzaktan öğretim süreçlerinde yer alan farklı birim ve katılımcıların birlikte çalışmasını sağlamak üzere koordinasyonu gerçekleştirir.
Esneklik: Uzaktan öğretimde öğretim elemanı, üniversite ve öğrencilerin ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda gerekli hassasiyete sahiptir, bu konuda dengeli bir şekilde planlamaları ve düzenlemeleri gerçekleştirir
Yaratıcılık: Keşfetme ve ileriye yönelik çözümleri benimseyen bir yaklaşıma sahiptir. Yeni yaklaşımları etkin öğretim-öğrenme çerçevesinde uygulayan ve edindiği deneyimleri geleceğe taşıyan bir yapıdadır
Bütünlük: Sorumlu, şeffaf ve katılımcı bir yapıdadır.
Paylaşım : Bilgi paylaşımı ve aktarımına yönelik etkinlikler desteklenir, uzaktan eğitimde teknoloji kullanılması ve pedagojisine yönelik çalışma ve önerilerin paylaşıldığı ve tartışıldığı ortamlar yaratılır.
Araştırma Alanlarımız
Merkez olarak önemli görevlerimizden biri de uzaktan öğretim alanında bilimsel araştırmalar yapmak ve bunları paylaşmaktır. Bu kapsamda aşağıdaki konular başta olmak üzere uzaktan öğretim alanında araştırmalar yapmaktayız:
- Uzaktan öğretimde kullanılan güncel teknolojiler
- Uzaktan öğretime öğretim elemanlarının ve öğrencilerin bakışı
- Uzaktan öğretim programı açmak için ülkemizde var olan yasal mevzuat
- Kurumların uzaktan öğretim programı açmaya yönelik hazırlıkları
- Öğretmenlerin uzaktan öğretimdeki rolleri ve hazırlıkları
- Uzaktan öğretim için içerik geliştirme ve standartlar
- Öğretim materyalleri için tasarım ilkeleri
- Uzaktan öğretimde öğrenci-öğretmen iletişimi
Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi (ÖİYS), örgün ve uzaktan eğitim derslerinde, öğretim elemanı ile öğrencilerin her türlü dijital kaynak paylaşımı ve ödev yönetimi işlemlerini İnternet üzerinden yapabildikleri web servisidir. Altyapı olarak Moodle paketi olan sistem, Üniversitemiz için özelleştirilerek kullanılmaktadır.
Yardım Dokümanları ve Destek Videoları:
- ÖİYS (MOODLE) Kılavuzunu İndir (PDF)
- Yeni Ders Açma, Ders İçeriği Ekleme ve Kayıt Anahtarı Oluşturma (Video)
- Eski Dersi Yeni Dönemde Kullanma (Video)
Video konferans sistemi, ÖİYS (moodle) sistemi içinden ulaşılabilen bir canlı ders yapma sistemidir. Hem öğretim elemanlarının hem de öğrencilerin bu sistemi kullanmak (canlı dersleri izleyebilmek, aktif olarak katılabilmek ve daha sonra arşivleri izlemek) için İnternet tarayıcılarıyla sisteme bağlanmaları yeterlidir.
Video Konferans Sistemine bağlanmak için tıklayınız.
Yardım Belgeleri:
BTU100 Derslerini Verecek Öğretim Elemanları için Adone Connect Kılavuzu –
ÖYS-Moodle | ||
Öğrenciler için Genel ÖYS-Moodle Kullanım Kılavuzu (23 Eylül 2020)* | ||
Öğrenciler için ÖYS – Moodle ve Microsoft Teams Kullanım Videosu |
|
BUZEM Bahar Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri OYS Moodle & Microsoft Teams Eğitimi (Öğrencilere Yönelik) – 06.02.2023 |
|
BUZEM Bahar Yarıyılına Hazırlık Uzaktan Öğretim Uygulamaları ve Teknolojileri Eğitim Seminerleri OYS Moodle & Microsoft Teams Eğitimi (Öğretim Elemanlarına Yönelik) – 06.02.2023 |
|
BUZEM Öğretim Elemanlarına Yönelik Uzaktan Öğretim Uygulamaları Eğitimi – 17.02.2023 |
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
8 Aralık 2011 tarihli ve 28136 sayılı Resmi Gazete , PDF Olarak İndir
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – Kapsam Bu Yönetmeliğin amacı; Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
MADDE 2 – Dayanak Bu Yönetmelik; Başkent Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçları ve uygulama alanları doğrultusunda yürüteceği faaliyetlere ilişkin hükümleri kapsar.
MADDE 3 – Tanımlar Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7’nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi, 14 üncü maddesi ve 44 üncü maddesinin (e) fıkrası ile 14 Aralık 1999 tarih ve 23906 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Üniversitelerarası İletişim ve Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Yükseköğretim Yönetmeliği” esas alınarak hazırlanmıştır.
MADDE 4 – Bu Yönetmelikte geçen;
a) Rektör: Başkent Üniversitesi Rektörünü,
b) Merkez: Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini (BUZEM),
c) Senato: Başkent Üniversitesi Senatosunu,
d) Merkez Müdürü: Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürünü,
e) Üniversite: Başkent Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin Yönetim Kurulunu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin amaçları
MADDE 5 – Merkezin amaçları;
a) Üniversitede uzaktan eğitim ile ilgili araştırma, geliştirme ve uygulama çalışmaları yapmak,
b) Eğitim-öğretim süreçlerinde üretilen bilgiyi tüm paydaşlara ulaştırmak,
c) Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağladığı çoklu ve etkileşimli ortam olanakları ile eğitim- öğretimin başarısını artırmak,
d) Üniversitedeki akademik birimler ve dağıtık yerleşkeler arasında etkileşimi ve yardımlaşmayı desteklemek,
e) Üniversite bünyesinde verilmekte olan dersleri e-öğrenme araçları ile desteklemek
f) Uzaktan eğitim yöntemiyle mezuniyet sonrası eğitim programlarına destek olarak mesleki bilgi güncellemesine yardımcı olmak,
g) İhtiyaç duyulan alanlarda toplumun her kesimine yönelik sertifika programları düzenleyerek bilgiyi topluma yaymak ve yaşam boyu öğrenim ilkesini topluma benimsetmek,
h) Üniversitede bilgi iletişim teknolojilerine dayalı olarak uzaktan yapılacak olan ön lisans, lisans, lisans tamamlama, lisansüstü ve yetişkin eğitimi dâhil bütün eğitim-öğretim programları ve faaliyetleri kapsamındaki program ve uygulamaları yürütmek,
i) Kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının eğitim programlarını e-öğrenmeye uyarlamalarına ve uzaktan eğitim sistemleri geliştirmelerine katkıda bulunmak,
j) Uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin altyapı, donanım, yazılım ve mali konularda planlama yapmak, ve
k) Merkezin faaliyet alanları Bilgi birikimini talep eden kurum ve kuruluşlara aktarmaktır.
MADDE 6 – Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite tarafından yürütülmekte olan İnternet destekli öğretim çalışmaları için ders içeriklerinin oluşturulmasına destek olmak,
b) Üniversite içi ve Üniversite dışı projelerde ihtiyaç duyulan yazılım ve ders içeriklerinin hazırlanmasına destek olmak, bu konularda danışmanlık yapmak ve gerekli koordinasyonu sağlamak,
c) Bilgi toplumuna geçiş sürecinde bireylerin teknoloji okur-yazarlığı konusunda gelişimine yardımcı nitelikteki eğitim ihtiyacını belirlemek ve e-öğrenme yöntemi ile yaygınlaştırılmasını desteklemek,
d) Mevcut teknolojilerin sürekli güncellenmesini sağlamak amacıyla gerekli araştırma ve planlama çalışmalarını yürütmek,
e) Uygulamaları yürütebilmek için Üniversitenin ilgili idari ve akademik birimleri ile koordinasyon sağlamak,
f) Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapmak ve ortaklaşa projeler üretmek,
g) Açılması uygun görülen ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim programlarına destek olup, sertifika programlarını yürütmek,
h) Toplumsal sorunların çözümüne yönelik sosyal sorumluluk projelerinin uzaktan eğitim ile yürütülmesi için sivil toplum kuruluşları ve meslek örgütleriyle işbirliği yapmak,
i) Bilgi iletişim teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim şeklinde yapılan önlisans, lisans, lisans tamamlama ve lisansüstü programlar ile ders, kurs, seminer, konferans ve benzeri faaliyetlerde bulunmak,
j) Uzaktan eğitimde internet, diğer veri iletişim ağları, radyo, televizyon, telefon ve posta gibi iletişim araçları ve basım, ses, görüntü video, bilgisayar ve teknolojinin sunduğu diğer gereçleri kullanarak uzaktan eğitimle ilgili program ve yazılımlar geliştirilmesini sağlamak
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Organları, Görevleri, Personel ve Yatırım İhtiyacı
Merkezin organları
MADDE 7 – Merkezin organları şunlardır:
a) Merkez Müdürü,
b)Merkez müdürü Yönetim Kurulu.
MADDE 8 – Merkez müdürünün görevleri Merkez Müdürü; Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Süresi sona eren Merkez Müdürü yeniden görevlendirilebilir ve görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Merkez Müdürü, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirir. Merkez Müdürünün geçici olarak görevinden ayrılması halinde yerine müdür yardımcılarından biri, müdür yardımcılarının bulunmadığı zamanlarda ise Yönetim Kurulu üyelerinden bir kişi vekalet eder.
MADDE 9 – Merkez Müdürünün görevleri şunlardır;
a) Merkezi faaliyet alanları çerçevesinde ve amaçları doğrultusunda yönetmek,
b) Merkez çalışmalarını koordine etmek,
c) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, başkanlık etmek ve alınan kararları uygulamak,
d) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını düzenlemek ve Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektörün onayına sunmak,
e) Yönetim kurulu Merkezin idari işlerini yürütmek, personel, yatırım ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve Rektörün onayına sunmak.
MADDE 10 – Yönetim kurulunun görevleri Yönetim Kurulu; Merkez Müdürü, iki müdür yardımcısı ile Üniversitenin ilgili birimlerindeki tam zamanlı öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam yedi kişiden oluşur. Merkez Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle
boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilebilir. Merkez Müdürü, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim Kurulu, Merkez Müdürünün daveti üzerine salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
MADDE 11 – Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır;
a) Merkezin faaliyetleri ile ilgili konuları görüşmek ve karara bağlamak,
b) Rektörlüğe sunulacak faaliyet raporunu görüşmek,
c) Merkeze gelen iş ve proje tekliflerini değerlendirip önerilerde bulunmak,
d) Merkez için gereksinim duyulan çalışma grupları ve komisyonları kurmak,
e) Bütçenin görüşülmesini ve karara bağlanmasını sağlamak,
f) Personel ihtiyacı Merkez müdürünün gündeme getireceği kararları görüşmek ve karara bağlamak.
MADDE 12 – Yatırım ihtiyacı Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı Merkez Müdürü’nün önerisi ile Rektör onayı ile karşılanır.
MADDE 13 – Merkezin donanım, yazılım ve teknik altyapı konularındaki ihtiyacı Merkez Müdürü’nün önerisi ile Rektör onayı ile karşılanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
MADDE 14 – Yürürlük Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi “Uzaktan Eğitim” kapsamında açılacak derslere ilişkin genel ilkeler “Başkent Üniversitesi Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Eğitim Yönergesi”ne göre yürütülür.
MADDE 15 – Yürütme Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 16 – Bu Yönetmelik hükümlerini Başkent Üniversitesi Rektörü yürütür.
BTU100 Bilgisayar Okuryazarlığı dersi, 2016-2017 Güz döneminden itibaren tamamen uzaktan öğretim yoluyla verilen zorunlu bir derstir. Mühendislik Fakültesi haricinde tüm fakülte ve meslek yüksekokulu öğrencilerinin alması gereken bir derstir.
Ders Bilgi Teknolojileri ve Uygulamaları (BTU) Koordinatörlüğü tarafından koordine edilmekte, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (BUZEM) tarafından sunulan uzaktan öğretim sistemi üzerinden verilmektedir.
Ders hakkında detaylı bilgiye btu.baskent.edu.tr adresinden ulaşılabilir.
Bilgi Teknolojileri ve Uygulamaları (BTU) Koordinatörlüğü |
- Koordinatörlük web sitesi: http://btu.baskent.edu.tr
|
|
|
|
|
|
Hakkımızda sayfa içeriği burada olacak
Bu örnek bir sayfadır. Bir blog yazısından farklıdır çünkü belirli bir yerde sabit olarak kalır ve temanızın dolaşım menüsünde başlığı görüntülenir(çoğu tema destekler). Bir çok insan potansiyel ziyaretçilerini karşılamak adına bir Hakkında sayfası kullanır. Şuna benzeyen bir sayfa:
Merhaba! Gündüzleri bisikletli kurye, geceleri ise hevesli bir aktörüm, burası da benim blogum. İstanbul’da yaşıyorum, Bıdık isminde harika bir köpeğim var ve piña colada içmeyi seviyorum. (Ve yağmura yakalanmayı.)
\n
…ya da bunun gibi bir şeyler:
XYZ firması 1971’de kurulmuştur ve kurulduğundan bu yana kaliteli şeyler üretmektedir. Gotham şehrinde konuşlanmış olan XYZ firması 2.000’in üzerinde çalışanı ile Gotham şehri için her şeyin en iyisini yapmaya çalışmaktadır.
Yeni bir WordPress kullanıcısı olarak öncelikle başlangıç sayfasına giderek bu sayfayı silip kendi sayfalarınızı oluşturmalısınız. İyi eğlenceler!